Máte nesprávné datum záruky na webu podpory a v Lenovo Vantage? Návod na řešení zde!

14.08.2024

Zakoupili jste nové zařízení Lenovo a zjistili jste, že na webu podpory a ve Vantage se zobrazuje nesprávné datum začátku záruky? Nemusíte se obávat, přinášíme vám postup, jak datum opravit na to správné.

Datum začátku záruky se stanovuje na základě různých faktorů, protože notebook sám o sobě není schopen zjistit přesný okamžik, kdy byl prodán. Z tohoto důvodu se datum stanovuje někdy od prvního zapnutí, ale častěji od chvíle, kdy bylo zařízení naskladněno u prodejce. Fakticky může být rozdíl v elektronickém datu záruky pár dní, ale klidně i několik měsíců. 


Nemusíte mít obavy, že by vaše záruka byla o tuto dobu krácena. Elektronicky uvedené datum je pouze orientační. Může se vám stát, že záruka na webu podpory vyprší a vy budete potřebovat reklamaci. V tom případě postačí servisu předložit kopii faktury, protože klíčovým údajem je právě datum nákupu uvedené na faktuře.


Nicméně datum nákupu zařízení si můžete také sami jednoduše aktualizovat. Postup je následující:

   

    1)  Otevřete si pomocí kliknutí zde elektronický formulář pro zadání požadavku (umístěný na stránkách support.lenovo.com)
    2)  V prvním políčku vyberte možnost „Warranty / Registration / Update Purchase Date“.
    3)  Zkontrolujte zemi nákupu a vyplňte sériové číslo (zadává se bez pomlčky). Kde lze najít sériové číslo uvádíme na konci článku.
    4)  Vyberte datum nákupu v poli "Date of purchase". Toto datum musí odpovídat údajům na faktuře.
    5)  Jméno prodejce pak napište do políčka "Place of purchase". Do pole "Description" popiště problém – uvést můžete například „wrong purchase date“ (tedy špatné datum záruky), a přiložte kopii dokladu.
    6)  Dále vyplňte své jméno (First Name), příjmení (Last Name) a e-mail. Telefonní číslo a adresa jsou volitelné a nemusíte je zadávat.
    7) Potvrďte a odešlete formulář.

Běžně obdržíte potvrzení o úpravě údajů během dvou pracovních dní. Na webu podpory a ve Vantage se tato změna projeví do 24 hodin od obdržení potvrzovacího e-mailu. Pokud by některý z údajů nebyl správný nebo by se vyskytl jakýkoliv jiný problém, podpora vás bude kontaktovat na vámi uvedený e-mail s dalšími pokyny.

Jak najít sériové číslo notebooku?

Sériové číslo je obvykle na štítku vytištěném na boční nebo zadní straně produktu. Na štítku je běžně uvedeno Serial number nebo zkratky SN či S/N.

Další možností je využít automatickou detekci pomocí Lenovo Service Bridge (LSB) nebo sériové číslo dohledat v Lenovo Vantage. Více o těchto způsobech naleznete na stránkách Lenovo